VLEČNÝ VŮZ "vv2.ringh" e.č. 215
Vyroben v roce 1926 v Ringhofferových závodech, a.s. v Praze-Smíchově.
Autor nákresu: jkopri
Technické údaje:
Skutečný vůz: |
Model 1:7,8: |
|
Délka vozu přes spřáhla: |
10 300 mm |
1 320 mm |
Délka skříně: |
9 740 mm |
1 248 mm |
Šířka skříně: |
2 265 mm |
290 mm |
Počet náprav: |
2 |
2 |
Rozvor: |
3 400 mm |
436 mm |
Průměr kol: |
635 mm |
81 mm |
Výška podlahy: |
652 mm |
84 mm |
Výška plošin: |
507 mm |
65 mm |
Šířka vchodů: |
1 140 mm |
146 mm |
Počet míst k sezení: |
26 |
26 |
Počet míst ke stání: |
46 |
46 |
Vůz byl vyrobený jako obousměrný, pojezd dvounápravový, nápravy opatřeny kluznými ložisky a odpruženy listovými pružinami. Skříň vozu je celokovová, základní rošt je snýtován z ocelových válcových profilů, vně je oplechována. Střecha tvořená palubkami je potažena režným plátnem. Oddíl pro cestující má podelné laťkové lavice (od roku 1937 s polstrováním). Signální nástřešní zvonek byl na vůz dodán až v roce 1956.
Vůz číslo 215 byl spolu s vozem 214 v roce 1968 vybrán jako nejzachovalejší a následně předán Technickému muzeu v Brně. Vůz 215 byl v roce 1999 navrácen Dopravnímu podniku města Brna, který jej využívá spolu s vozem 107 ke komerčním jízdám.
Zdroj: Informační leták ve vozidle, autor neuveden.
VLEČNÝ VŮZ č. 215 - model
OBRÁZKY Z 3D PROJEKCE UVIDÍTE PO KLIKNUTÍ NA NÁSLEDUJÍCÍ OBRÁZEK:
Model - informace:
- otevírací okna a dveře
- funkční osvětlení interiéru - lze spustit plné osvětlení, nebo jen polovinu žárovek
- funkční osvětlení koncového světla
- přáhla kompatibilní s modely členů S.M.P.D.
- vlečný vůz osvětlen pouze, když bude připojen za motorový vůz
- funkční brzda (lze ji použít za provozu)
- baterie pro 24 V obvod umístěny ve vlečném voze
- uzpůsoben pro sezení na střeše (max 1 člověk, řidič)
- další detaily...
Baterie jsou umístěny tak, aby se daly bez problému demontovat (zachování modelovosti vozu). Vlečný vůz je dle možností co nejvíce věrně vyhotoven, okna průhledná (některá i otevírací), baterie jsou uvnitř zakryty černou zástěnou. Lavice jsou vymodelované.
Vlečný vůz je konstruován tak, aby na něm mohl sedět 100 kg člověk a ovládat jízdu soupravy. Do budoucna je plánován další vlečný (lavicový) vůz, takže řidič bude moci případně sedět mezi cestujícími. Vypružení vlečného vozu je řešeno tak, aby bylo správně funkční i bez zatížení člověkem.