VLEČNÝ VŮZ "vv2.ringh" e.č. 215

Vyroben v roce 1926 v Ringhofferových závodech, a.s. v Praze-Smíchově.

Autor nákresu: jkopri

Technické údaje:

 

Skutečný vůz:

Model 1:7,8:

Délka vozu přes spřáhla:

10 300 mm

1 320 mm

Délka skříně:

9 740 mm

1 248 mm

Šířka skříně:

2 265 mm

290 mm

Počet náprav:

2

2

Rozvor:

3 400 mm

436 mm

Průměr kol:

635 mm

81 mm

Výška podlahy:

652 mm

84 mm

Výška plošin:

507 mm

65 mm

Šířka vchodů:

1 140 mm

146 mm

Počet míst k sezení:

26

26

Počet míst ke stání:

46

46

Vůz byl vyrobený jako obousměrný, pojezd dvounápravový, nápravy opatřeny kluznými ložisky a odpruženy listovými pružinami. Skříň vozu je celokovová, základní rošt je snýtován z ocelových válcových profilů, vně je oplechována. Střecha tvořená palubkami je potažena režným plátnem. Oddíl pro cestující má podelné laťkové lavice (od roku 1937 s polstrováním). Signální nástřešní zvonek byl na vůz dodán až v roce 1956.

Vůz číslo 215 byl spolu s vozem 214 v roce 1968 vybrán jako nejzachovalejší a následně předán Technickému muzeu v Brně. Vůz 215 byl v roce 1999 navrácen Dopravnímu podniku města Brna, který jej využívá spolu s vozem 107 ke komerčním jízdám.

Zdroj: Informační leták ve vozidle, autor neuveden.

VLEČNÝ VŮZ č. 215 - model

OBRÁZKY Z 3D PROJEKCE UVIDÍTE PO KLIKNUTÍ NA NÁSLEDUJÍCÍ OBRÁZEK:

Požadavky a plány:

  • otevírací okna a dveře
  • funkční osvětlení (venkovní i interiérové)
  • spřáhla kompatibilní s modely členů S.M.P.D.
  • vlečný vůz osvětlen pouze, když bude připojen za motorový vůz
  • funkční brzda (lze ji použít za provozu)
  • baterie pro 24 V obvod umístěny ve vlečném voze
  • uzpůsoben pro sezení na střeše (max 1 člověk, řidič)
  • další detaily...

Baterie budou umístěny tak, aby se daly bez problému demontovat (zachování modelovosti vozu). Vlečný vůz bude dle možností co nejvíce věrně vyhotoven, okna plánujeme průhledná (některá i otevírací), baterie budou uvnitř zakryty černou zástěnou. Lavice budou vymodelované, avšak sklopné (kvůli místu na baterie).

   Vlečný vůz je konstruován tak, aby na něm mohl sedět 100 kg člověk a ovládat jízdu soupravy. Do budoucna je plánován další vlečný (lavicový) vůz, takže řidič bude moci případně sedět mezi cestujícími. Vypružení vlečného vozu je řešeno tak, aby bylo správně funkční i bez zatížení člověkem.