MOTOROVÝ VŮZ "mv6.3" e.č. 107

Vyroben v roce 1943 v Královopolské továrně na stroje a vagony, a.s. Původně nesl evidenční číslo 148, po roce 1950 byl přečíslován na 107.

Autor nákresu: jkopri

Technické údaje:

 

Skutečný vůz:

Model 1:7,8:

Výzbroj:

2x motory ŠKODA TIS 33,

výkon 2x47 kW

2x motory MY1016,

výkon 2x250 W

Délka vozu přes spřáhla:

11 840 mm

1 518 mm

Délka skříně:

10 700 mm

1 372 mm

Šířka skříně:

2 367 mm

303 mm

Počet náprav:

2

2

Rozvor:

3 600 mm

462 mm

Průměr kol:

760 mm

97 mm

Výška podlahy:

805 mm

103 mm

Výška plošin:

615 mm

79 mm

Šířka vchodů:

1 397 mm

179 mm

Počet míst k sezení:

28

28

Počet míst ke stání:

40

40

Vůz byl vyrobený jako obousměrný, pojezd tvořen z plechů a válcovaných profilů s vypružením listovými pružinami.

Vozová skříň má základní rošt svařený z plechů a válcovaných profilů, dřevěná kostra je vně oplechována a bočnice obloženy dřevěnými peřejkami. Střecha je potažena režným plátnem. Nástupní plošiny jsou uzavřeny posuvnými teleskopickými dveřmi. V oddíle pro cestující se nachází podélné laťkové lavice. Stanoviště řidiče je odděleno zástěnou.

Těmto vozům se lidově říkalo „ledárny“. Vyřazovány byly v letech 1968-1969. Vůz číslo 107 vlastní v současné době Dopravní podnik města Brna, který jej využívá ke komerčním jízdám spolu s vlečným vozem 215.

Zdroj: Informační leták ve vozidle, autor neuveden.

MOTOROVÝ VŮZ č. 107 - model

DALŠÍ OBRÁZKY Z 3D PROJEKCE UVIDÍTE PO KLIKNUTÍ NA NÁSLEDUJÍCÍ OBRÁZEK:

Popis modelu:

     Model bude schopný provozu vpřed a vzad, pohyb budou zajišťovat 2 motory, každý o výkonu 250 W a napětí 24 V. Zdroj napětí bude umístěn (kvůli modelovému zachování motorového vozu) ve vlečném voze (2x baterie 60 Ah). Pod každou plošinou motorového vozu bude umístěna baterie 12V 2,6 Ah pro napájení osvětlení a dalších příslušenství ve vozidlech (baterie pod čelní plošinou napájí motorový vůz, baterie pod zadní plošinou napájí spotřebiče ve vlečném voze). Podvozek motorového vozu bude zhotoven z plechu tkoušťky 10 mm. Na každé volné místo bude umístěno závaží. Celková hmotnost podvozku bude cca 50 - 55 kg - přibližně takto:

  • motory + nápravy 10 kg,
  • závaží přibližně 25 kg,
  • rám podvozku s výstuhami cca 15 kg.

Naším cílem je mít podvozek co nejtěžší a samozřejmě nejpevnější. Aby při vykolejení modelu nedocházelo k poškození podvozku je rám protažen až na úroveň dřevěného prkna (při vykolejení by se dřevěné prkno poškodilo, takto se "sveze" po rámu vozidla).

  Nákres umístění závaží v podvozku vozu 107. © Jenda

Vypružení bude řešeno ložiskovými domky umístěnými vně rámu (jako v reálu). Listové pružiny budou jen "atrapa", vlastní vypružení bude řešeno tlačnými pružinami.

Na model budou vyrobeny různé cedule s linkovou orientací a s nápisy "konečných stanic". Takže plánujeme například cíl: AMFITEÁTR, HLAVNÍ NÁDRAŽÍ, ZKUŠEBNÍ JÍZDA atp. V plánu jsou také dobové cedule s brněnskými názvy konečných stanic.