VLEČNÝ VŮZ "vv2.ringh" e.č. 214

Vyroben v roce 1926 v Ringhofferových závodech, a.s. v Praze-Smíchově.

 

Ilustrační nákres, autor: jkopri

Technické údaje:

 

Skutečný vůz:

Model: vůz je uvažován jako lavicový, pro provoz s cestujícími, rozměry pouze orientační.

Délka vozu přes spřáhla:

10 300 mm

1 320 mm*

Délka skříně:

9 740 mm

1 248 mm*

Šířka skříně:

2 265 mm

290 mm*

Počet náprav:

2

4*

Rozvor:

3 400 mm

*

Průměr kol:

635 mm

*

Výška podlahy:

652 mm

*

Výška plošin:

507 mm

*

Šířka vchodů:

1 140 mm

*

Počet míst k sezení:

26

 3-6

Počet míst ke stání:

46

 0

Vůz byl vyrobený jako obousměrný,pojezd dvounápravový, nápravy opatřeny kluznými ložisky a odpruženy listovými pružinami. Skříň vozu je celokovová, základní rošt je snýtován z ocelových válcových profilů, vně je oplechována. Střecha tvořená palubkami je potažena režným plátnem. Oddíl pro cestující má podelné laťkové lavice (od roku 1937 s polstrováním). Signální nástřešní zvonek byl na vůz dodán až v roce 1956.

Vůz 214 je majetkem Technického muzea v Brně.

 

* Tento vůz je uvažován jako "lavicový" pro provoz s cestujícími, vzhledem ke stabilitě a bezpečnosti bude zvolena odlišná konstrukce skříně s otočnými dvounápravovými podvozky .

Zdroj: Informační leták ve vozidle, autor neuveden.